Alla inlägg under mars 2012

Av Alexandra Persson - 22 mars 2012 11:15

Vilken upphämtning igår av Brynäs från 3-1 till 3-4 efter förlängning! Och med den andra vinsten på bortais så är vi klara för semifinal! Tror att straffräddningen och Lasus matchstraff var de avgörande punkterna, men det känns inte mindre härligt för det.


Då är det dags att ta sig i kamp med Färjestad, och eftersom vi kom före Färjestad i tabellen så har vi hemmafördel. Like på det! Tror vi vinner efter 5 matcher. Håller också tummarna för att Pecka repar sig från sin hjärtattack och fortsätter att ta fram fler gryma målvakter i Brynäs.


 

Av Alexandra Persson - 21 mars 2012 14:45

Hej världen - jag lever fortfarande!

Idag så hade jag min muntliga examination, voi voi... Hade ju INTE pluggat på rätt saker (är van med korsförhör på författare - tji fick jag). Men jag hoppas att det blir ett bra betyg i alla fall. Tycker jag räddade situationen mycket bra när det kom till skrivuppgifterna och faktum är ju att jag faktiskt tycker att det är kul med skrivandet.


Sitter just nu och väntar på att få mitt betyg. Fyra uppdrag med 9 olika uppgifter, 5 MVG - 4 VG...

Så länge det blir över ett G så är jag faktiskt nöjd, men jag tror det kan bli ett VG eller om jag har tur ett MVG *fingers crossed*


Just nu så kokar jag makaroner, en lite småsen lunch men ja "äta bör man, annars dör man"...

Så snart jag fått betyget så ska jag röra mig in till stan för att lämna in böcker som jag lånat *pust*

Får se om det blir att kolla hockey ute eller hemma ikväll då jag hoppas att BRYNÄS piskar Frölunda på bortaplan igen så att vi kommer ett steg närmare SM-guldet.


"Guldet ska hem, guldet ska hem

Guldet ska hem till GÄVLE igen!"


Nu blir det engelska-plugg och makaroner! *smile*

Mat · Skola · Sport
Av Alexandra Persson - 2 mars 2012 08:50

Jo jag lever, nätt och jämt, men jag lever. Studierna är lagom okul just nu och hjärnan börjar bli lagom utarbetad, antar det är vad som händer om du släpps in på en kurs som ursprungligen ska jobbas igenom på över 1,5 år och släpps in 10 dagar sent på kursen som bara är 6,5 vecka... Nåja, hoppas kunna bränna av allt de sista till den 6-7:e mars i alla fall, men det är muntlig examen också, så vi får se hur mycket jag hinner repetera.


Nog om det. Idag sticker jag ner till Söderhamn för att göra ett modelljobb i imorgon, tidig morgon med hår och smink. Ska packa det sista, duscha och fixa någon mat och sedan röra mig in till stan för att ta bussen vid 14-tiden. Lite pirrigt är det, speciellt om det blir publicerat i tidningen också! Nåja, har med kameran så det blir säkert lite behind the scens också :)


Peace out!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards