Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Recap! Dåligt med uppdateringar igen!

Av Alexandra Persson - 23 september 2013 16:15

Jag måste skärpa mig - haha - men det har varit fullt ös här senaste veckan.


Efter att jag träffat Malin i måndags så var det ishockey på tisdagen, Brynäs torskade mot SAIK på hemmaplan med 2-3. SHL (fd. Elitserien) borde som tidigare säsonger se över sin domarkår och avskeda typ hälften alt.införa videoövervakning med en överdommare som sitter och kollar matchen och i en liten öronsnäcka kan avbryta huvuddommarna och säga "nä nu har vi en utvisningssituation som ni missade - blås av killar nr xx ut för qqqq-förtelse".


I torsdags så spelade Brynäs på rätt så bra mot HV71 på hemmaplan. Men med 40 sekunder kvar av sista perioden så lyckades HV slänga in 3-3 och sen torskade vi på straffar *suck*


I fredags så åkte Mika iväg till Luleå på träningsläger *sad panda*. Vi han dock iväg på en lunch på Ronyas,  innan vi gick iväg till bilen så hann vi förbi butiken som är min första bokning under Umeå Fashion Week. Så iväg till bilen, Mika lämnade av mig och körde upp till Luleå medan jag satte mig vid datorn och började rensa ur min förbaskade mapp (just i skrivande stund så är de 9 000 bilder kvar att gå igenom)....


Lördag ishockey igen, Mika var ju på matchen så försökte att se honom men det gick inte så bra ^^ Luleå vann mot MoDo på straffar. Fun fact, Mika som sov på hotell lyckades vid frukosten bli omringad av hela MoDo-laget som tydligen bodde på samma hotell. Brynäs lyckades vinna bora mot Växjö med 0-3! BOYAH!


Söndag, och jag hade städdag! Dammsugning, moppande, diskmaskinande, sållade ur garderoben och gjorde en plan inför veckan på saker som skulle göras! Som "present" så hade Mika lärt sig lite mer massagetekniker och försökte sig på min ryggskada - som faktiskt idag känns lite bättre, he's on to something!


Idag så har jag hunnit med att hjälpa ett par vänner med deras hemsida, tvättat samt träffat på vår kvartersvärd!

Tidigare så har jag och Mika felanmält att marmorskivan vid fönstret i sovrummet varit för lång, så att det inte gått att öppna garderobsdörren helt. Så när jag kom upp från tvättstugan så står han glatt med en ny i handen och säger "nu ska vi se till att fixa det här!". Vi kliver in och han börjar mecka bort den gamla och sätter på tejp/klister var på han mitt i allt börjar svära "förbannat!". Då visar det sig att han lyckats kliva på skivan - som spricker och går av på mitten! Haha!

Han lovade dock att komma hit imorgon och fixa en helt ny skiva - och att inte kliva på den ^^


Nåväl, snart dags att påbörja middagen, spenatsoppa som blivit lite av en favorit här hemma.


P.S Jag har faktiskt fixat en hel del annat under förra veckan, men inget jag kan gå ut med offentligt ännu *vissla* D.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards